yoga_me_back

Każdy wynik w jodze jest dobry!

Korporacje zaczynają stawiać na jogę

Jak pracownikom KBC TFI udało się przekonać “górę” aby podarowała im godzinę relaksu? To nie było trudne, ponieważ pomysł od początku bardzo spodobał się Zarządowi, który sam także bierze udział w zajęciach. – Wygospodarowanie tej godziny było ukłonem w stronę pracowników, ale nie tylko – tłumaczy Małgorzata Baranowska ze szkoły jogi Halasana, która prowadzi zajęcia.

– Jasne, że wspólna aktywność to świetne narzędzie integrowania zespołu i poprawy motywacji. Z drugiej strony, w wyraźny sposób przekłada się też na zdrowie poszczególnych uczestników – zapewnia instruktorka i zaczyna wymieniać korzyści płynące z regularnej praktyki.

Joga nie tylko uspokaja umysł i uwalnia od stresu

Praktykowanie jogi może zacząć każdy, niezależnie od wieku i kondycji fizycznej. To niezwykle uniwersalny system ćwiczeń. Wzmacnia i rozciąga mięśnie, powoduje wydzielanie się większej ilości wapnia w kościach, poprawia wydolność naczyniową, stymuluje pracę serca, pozwala pozbyć się stresu i napięcia.

Joga pochodzi z Indii i ma około 5000 lat. To rodzaj medytacji w ruchu. Jogini koncentrują się na ćwiczeniach dających siłę, elastyczność i równowagę, jednocześnie przykładając dużą wagę do oddechu. To uspokaja umysł, uwalnia od stresu i psychicznego napięcia, rozwija zdolność do radzenia sobie z problemami i uczy cierpliwości.

Specjaliści radzą, aby jogę praktykować minimum 2-3 razy w tygodniu. Aby osiągnąć oczekiwane rezultaty, należy jednak wybrać odpowiedni jej styl.

Joga jest dobra także dla osób starszych

Dla seniorów joga jest najmniej forsowną i wysiłkową formą ruchu. Szczególnie polecana jest osobom, u których pojawiają się problemy z chodzeniem, siedzeniem i wykonywaniem codziennych czynności. Statyczny ruch, jaki wykonuje się w trakcie zajęć jogi, jest wręcz wskazany dla osób 50+. Nie wymaga od nich kondycji i dużej sprawności fizycznej, a jest w pełni bezpieczny.

Przy regularnym trening, tzn. 2–3 razy w tygodniu, po trzech miesiącach można zaobserwować już efekt uspokojenia, wyciszenia. Powiązane jest to również z większą pewnością siebie, która pozwala pokonywać wszelkie kryzysy.

80% Polaków skarży się na ból pleców

Osiem godzin w pracy w pozycji siedzącej, odpoczynek przed telewizorem, częste korzystanie z samochodu i dźwiganie zakupów mogą skutkować uciążliwymi bólami pleców. Z tym problemem może się zmagać nawet 8 na 10 Polaków. Zdaniem instruktorów remedium na te dolegliwości jest joga. Odpowiednio dobrane i prawidłowo wykonywane ćwiczenia to masaż dla kręgosłupa i mięśni.

Ze statystyk wynika, że 80 proc. osób doświadczyło bądź doświadcza bólu pleców. Szacuje się także, że mniej więcej jedna na pięć dorosłych osób cierpi na przewlekły ból, który trwa dłużej niż 3 miesiące. Najczęstszymi dolegliwościami są skrzywienia kręgosłupa, bóle w odcinku szyjnym, piersiowym i lędźwiowym oraz przepukliny.

Byliśmy na Festiwalu Kultury Indyjskiej – Leszno, 23.06.2013 r.

Joga w oczach czterolatki:)

Pozycje stojące w centrum uwagi

Nasza sala w Latchorzewie