Każdy wynik w jodze jest dobry!

Gosia Baranowska

Jestem założycielką i instruktorką tej szkoły.

Z wykształcenia jestem socjologiem i menadżerem sportu oraz instruktorką rekreacji ruchowej w zakresie hatha jogi. Ukończyłam podyplomowe studia “Joga i Relaksacja” na Wydziale Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie oraz podyplomowe studia “Fizjoterapia w sporcie” w Wyższej Szkole Rehabilitacji w Warszawie. Odbyłam również kurs “Nowoczesna Szkoła Rodzenia” pod patronatem Fundacji Rozwoju Pielęgniarstwa Polskiego wykorzystujący techniki jogi do pracy z kobietami w ciąży. Z hatha jogą związana jestem od 2002 r. i do dzisiaj bardzo sobie cenię podejście profesora Janusza Szopy. Systematycznie uczestniczę w warsztatach jogi i technik relaksacji (m.in. Metoda Feldenkraisa) z różnymi nauczycielami z Polski i zagranicy. Jestem także certyfikowanym trenerem automasażu mięśniowo – powięziowego specjalistyczną metodą BLACKROLL.

Na swoim koncie mam także intensywne szkolenie pt. Terapia pilates i motoryka w usprawnianiu pacjenta po operacji kręgosłupa zrealizowane przez Klinikę Zdrowej Postawy – REHABILIUM.

Poza tym uczestniczyłam w cyklu warsztatów pod kierunkiem prof. Lesława Kulmatyckiego w ramach Akademii Antystresowej (warsztaty oddechowe: Pranayama a stres oraz Pranayama a energia, warsztaty relaksacji: Joga Nidra – wprowadzenie oraz Joga Nidra jako psychoterapia, warsztaty z technik koncentracji: Dharana – koncentracja według jogi oraz Dhyana: medytacja według jogi).

Moje zainteresowanie jogą przerodziło się w zainteresowanie ruchem i jego wpływem na zwiąkszanie świadomości ciała oraz kształtowanie nawyków prawidłowej postawy zarówno dorosłych jak i dzieci. Dlatego ukończyłam kursy: gimnastyki korekcyjnej dla dzieci (zdobywając tytuł instruktora) oraz I i II stopień Metody Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne. Posiadam przygotowanie pedagogiczne do pracy z dziećmi.

Z szacunkiem podchodzę do każdego ćwiczącego, respektując jego ograniczenia wynikające ze stanu zdrowia, wieku i ogólnej kondycji.

Magdalena Rybak

Praktykuję jogę od kilkunastu lat. Moją pasją jest poznawanie różnych form terapii ruchowej oraz ich wpływu na funkcjonownie ciała i mózgu. Cenię metodę ruchu naturalnego Feldenkraisa, integrację strukturalną Idy Rolf. Fascynuje mnie, jak zmieniać długoletnie nawyki i pracować nad postawą ciała przy pomocy ćwiczeń Mary Bond. Staram się promować łączenie ruchu z prawidłowym oddechem.

Szczególnie zależy mi na zapobieganiu problemów ze zdrowiem i unikaniu kontuzji. Dlatego ukończyłam kurs Anatomii i Fizjologii Jogi w Yoga Medica oraz Anatomy Trains in Motion w Art of Motion Karin Gurtner.

Asia Romaniuk

Jestem entuzjastką jogi i harmonijnego życia z wieloletnią praktyką własną i kilkuletnim doświadczeniem nauczycielskim, absolwentką studiów Joga i relaksacja (Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie), z państwowymi dyplomami kursów masażu klasycznego oraz Mindfulness-Based Stress Reduction (Polskie Towarzystwo Mindfulness, Zuzanna Ziomecka). Swoje umiejętności pracy z dźwiękiem certyfikuję u dr Małgorzaty Kronenberger.

Od ponad dekady praktykuję jogę i medytację, od kilku lat nauczam jogi (głównie power jogi, jogi dynamicznej, hatha jogi i jogi kręgosłupa; teraz ponownie docieram do jogi Iyengara, od której zaczynałam) – w niedużych grupach i podczas sesji indywidualnych.

Regularnie rozwijam swoją ścieżkę nauczycielską, uczestnicząc w warsztatach i zajęciach Ewy Jaros, Joanny Jedynak, Ingi Schorowskiej, Basi Lipskiej-Larsen, Beaty Darowska, Larugi Glaser, Johna Scotta. Od roku sama znów praktykuję u Adama Ramotowskiego i Joanny Jedynak na Foksal.

Prócz nauczania na macie, pracuję również z dźwiękiem mis i gongów, prowadząc sesje relaksacyjne z dźwiękiem i sesje nocne, a także masaże indywidualne i w parach, rozmowy wspierające w zmianie.

Zbyszek Baranowski

Z jogą po raz pierwszy zetknąłem się w 2003 roku i od tej pory regularnie ćwiczę. Pierwsze kroki stawiałem u Leszka Kawy i Iwony Ramotowskiej. Wiele zawdzięczam także profesorowi Januszowi Szopie i jego naukowemu podejściu do jogi. Dlaczego? Bo lubię wiedzieć, w jaki sposób wykonywana pozycja wpływa na moje ciało. Ukończyłem studia podyplomowe w Warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego o specjalności “Trener personalny”. Posiadam uprawnienia instruktora rekreacji ruchowej w zakresie – ćwiczeń psychofizycznych w oparciu o system hatha jogi. Jestem także certyfikowanym trenerem automasażu mięśniowo – powięziowego specjalistyczną metodą BLACKROLL. Ukończyłem również kurs dietetyki sportowej by móc bardziej całościowo spojrzeć na proces treningowy osób z którymi pracuję.

Uczestniczyłem ponadto w kursie technik jogi psychosomatycznej, realizowanym przez Polskie Stowarzyszenie Świadomości Ciała w Rehabilitacji. Mam za sobą także warsztaty pod kierunkiem prof. Lesława Kulmatyckiego w ramach Akademii Antystresowej (warsztaty oddechowe: Pranayama a stres oraz Pranayama a energia, warsztaty relaksacji: Joga Nidra – wprowadzenie oraz Joga Nidra jako psychoterapia, warsztaty z technik koncentracji: Dharana – koncentracja według jogi oraz Dhyana: medytacja według jogi), a także ośmiotygodniowy kurs redukcji stresu w oparciu o mindfulness i warsztaty ruchu w oparciu o Metodę Feldenkraisa.

Przez wiele lat ćwiczyłem także wchodnie sztuki walki – Judo, Viet Vo Dao i wreszcie Aikido. W tej ostatniej posiadam upranwnienia instruktorskie i czarny pas.

Joga i Aikido to idealne połącznie. Obie dyscypliny dają spokój umysłu i sprawne ciało. To elastyczność przenoszona z maty na różne wyzwania dnia codziennego, która pozwala twórczo podejść do każdego zadania.

Natalia Kraus – Kowalczyk

Stoję na macie od 2004 roku. Od 2011 jestem instruktorem. Posiadam państwowe uprawnienia, nadane przez Ministra Sportu i Turystyki nr 36706/I/R/2011.

W 2013 roku stworzyłam magazyn Joga, w którym do końca 2017 roku byłam redaktor naczelną. Moje artykuły na temat jogi i slow life ukazały się m.in. w magazynie Joga. Pracuję także jako konsultantka slow life (www.nataliakraus.pl). Jako joginka w praktyce szukałam zawsze drogi do regeneracji i wyciszenia. Dlatego stworzyłam balance yogę. Moimi mistrzami są: Mateusz Stańczak, Kasia Bem, prof. Janusz Szopa i Basia Tworek.

Natalia Mayorova

Jestem magistrem fizjoterapii, absolwentką Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Od ponad dziesięciu lat zajmuję się jogą w aspekcie fizjoterapeutycznym, wykorzystując jej terapeutyczne właściwości do pracy z pacjentami bólowymi ze schorzeniami narządu ruchu. Prowadzę zajęcia grupowe i indywidualne, łącząc klasyczną fizjoterapię, jogę, trening funkcjonalny i medyczny. Wiedzę zdobytą na kursach i warsztatach łączę z doświadczeniem zdobytym przez lata pracy z pacjentami. Kładę duży nacisk na edukację i samoświadomość swoich podopiecznych.

Jestem instruktorem zajęć dla kobiet w ciąży i mam z małymi dziećmi oraz jogi i relaksacji. Doświadczenie zdobywałam też jako stażystka w Centrum Medycznym Arnica w Starych Babicach, pracując w Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej dla Pracowników Wojska w Warszawie oraz na praktykach w Szpitalu Dziecięcym im. prof. Jana Bogdanowicza w Warszawie.

Ponadto ukończyłam kursy: DRA – rozejście kresy białej, terapia mięśni dna miednicy, uroginekologia – fizjoterapia w nietrzymaniu moczu i stolca oraz obniżenie narządów miednicy mniejszej.

Rozwijam się w kierunku różnych form pracy z ciałem i uroginekologii.

Ćwiczą w naszej szkole

Na zajęcia jogi czekam cały tydzień. To super połączenie wysiłku, rozciągania oraz relaksu na koniec. Zbyszek uważnie słucha naszych potrzeb i dopasowuje do nas ćwiczenia. Podoba mi się też to, że joga łączy pokolenia. To ćwiczenia dla wszystkich, niezależnie od wieku i kondycji. Polecam każdemu.

Weronika

Podziękowanie

Miałam dużo szczęścia, że początek przygody zwanej jogą rozpoczęłam w waszej szkole.Od jesieni 2014 roku uczestniczyłam w zajęciach 3 razy w tygodniu.Zajęcia bardzo podobają mi się.Są urozmaicone (prowadzone przez troje instruktorów), w miłej atmosferze, dla każdego w zależności od jego sprawności i potrzeb. Jako fizjoterapeuta mogłam się przekonać jak doskonałą rolę joga odgrywa w profilaktyce bólów kręgosłupa, utrzymaniu prawidłowej postawy ciała, utrzymaniu prawidłowych zakresów ruchu we wszystkich stawach i co najważniejsze zachowaniu dobrego samopoczucia, dobrej energii i tzw sił witalnych organizmu. Oprócz pracy nad ciałem poprzez oddech, wyciszenie i walkę ze stresem.Takie zajęcia można polecić każdemu, kto troszy się o swoje zdrowie, chce aktywnie wypoczywać i nakręcać pozytywnie . Zajęcia jogi poprawiają naszą kondycję fizyczną, poprawiają samopoczucie i dają dużo satysfakcji.Są bazą do dalszych aktywności typu narty, bieganie, jazda konna, taniec czy inne które dają nam jeszcze więcej radości. I tak można się nakręcać pozytywnie w stronę aktywności, zdrowia i radości, bo nasze zdrowie jest w naszych rękach.

Niestety przeprowadzka zmusza mnie do zmiany miejsca zamieszkania i znalezienia nowej szkoły a zajęć brakuje mi już bardzo.

Dziękuję Małgosiu, Doroto i Zbyszku za Wasze zajęcia i życzę samych sukcesów  w prowadzeniu swoich zajęć.Natomiast uczestnikom spotkań życzę harmonijnego rozwoju osobistekgo zarówno w pracy nad ciałem jak i duchem i oczywiście koneskwencji w osiąganiu własnej doskonałości.

Pozdrawiam wszystkich spotykających się w szkole jogi Halasana.

Mirosława

Dlaczego Halasana?

1. Po czterech lekcjach (zajęciach, sesjach) zmieniłam ustawienie fotela w samochodzie, przestałam wątpić w jego wygodny, ergonomiczny kształt.

2.Moje łopatki, które przypominały oskubane skrzydła jakiegoś nielota, przestały wystawać z płaszczyzny pleców tworząc regularny garb; głowa osadziła się w odpowiednim miejscu i nie przypominam już ciągle dziobiącego ptaka.

3.Mięśnie, nie myślałam, że jeszcze je mam, wróciły do swojej określonej postaci i na miejsce, niosą mnie i nie potykam się już o każdą wystającą płytę chodnikową, wcale nie patrząc pod nogi.

4. Lato. Pod koniec dnia moje stopy wcale nie wylewają się z butów, nie są opuchnięte, ani fioletowe.

5. Mój Syn, który nie widział mnie pół roku, powiedział – dobrze wyglądasz.

Małgosiu, Dorotko, Zbyszku – dziękuję

Jagna

Z jogą pierwszy raz miałem styczność w 2000 r. w jednej z najbardziej renomowanych warszawskich szkół. Wtedy szukałem sposobu, żeby jakoś uelastycznić swoje ciało, ponieważ siłownia i piłka nożna ukształtowały je bardziej pod kątem dynamiki i siły. Wtedy jeden ze znajomych podsunął mi pomysł z jogą. W 2000 r. zrozumiałem, że asany są dla mnie idealnym rozwiązaniem w celu udoskonalenia siebie. Niestety po kilku miesiącach musiałem przerwać praktykę. Już wtedy wiedziałem jednak , że do jogi jeszcze wrócę.

Po kilku latach znowu zacząłem chodzić na jogę w to samo miejsce. W 2013 r. dzięki mojej dziewczynie, a obecnie żonie Monice poznałem Małgosię i Zbyszka Baranowskich, którzy prowadzą szkołę jogi Halasana. Postanowiłem rozpocząć praktykę pod ich okiem, razem z Moniką oczywiście. Kiedyś wydawało mi się, że praktykować będę tylko w szkole, w której zaczynałem treningi, a inne szkoły nie są wystarczająco profesjonalne.

Po kilku zajęciach z Małgosią zrozumiałem, że to nieprawda i właśnie w Halasanie chcę kontynuować swoją przygodę z jogą, która udoskonala człowieka na poziomie fizycznym jak również psychicznym i daje mi bardzo dużo.

Roman Trzciński

Bruce Lee podobno mawiał, że „wyt­rzy­małość można szyb­ko stra­cić, jeśli przes­ta­nie się pra­cować nad jej utrzymaniem”. A zatem joga, by utrzymać formę na kolejne sezony w siodle :)rozciąga, wzmacnia, wzmaga świadomość własnego ciała; uczy spokojnego oddechu. Koń to czuje, więc rok 2014 kolejnym rokiem ćwiczeń z Małgosią, Dorotą i Zbyszkiem :)

Magda Kania

Dzisiaj udało mi się dotrzeć na zajęcia i było świetnie :) wszystko było bardzo fajnie dopasowane do moich aktualnych możliwości :)

Dominika, przyszła mama, 17 tydzień 🙂

Jogę w Halasanie ćwiczę od 3 lat, i – ku mojemu zdumieniu – bardzo regularnie! Na pierwsze zajęcia szłam z dużą niepewnością (joga wydawała mi się nudna i raczej nie dla mnie), ale szybko się przekonałam, że na nudę nie ma szans. To co dla mnie niezwykle istotne: każde zajęcia są inne (mimo, że ćwiczę już tak długo na każdych zajęciach poznaję nową pozycję), nie ma nic na siłę (każdy ćwiczy dla siebie i w ramach swoich możliwości), jestem pod stałą opieką instruktora (Małgosia traktuje każdego ćwiczącego bardzo indywidualnie, z dobieraniem konkretnych asan do potrzeb ćwiczących włącznie), nieduża grupa i fajna atmosfera (oraz kuchnia do naszej dyspozycji! :-). Co do efektów – “co nieco” już potrafię i moje nowe umiejętności sprawiają mi niesamowitą frajdę (najbardziej ulubiona pozycja – stanie na głowie :-)! Nie do przecenienia jest również parę chwil przeznaczonych na relaks i wyciszenie – na co nigdy nie ma szans w zaganianym na-co-dzień. Zdecydowanie polecam!

Magdalena Piskorz

Jeżeli chodzi o mmnie to zuważyłam ze mam wiecej energii :-) do tego jeszcze moje ciało jest bardziej elastyczne i jędrne, delikatnie umięśnione i o wiele sprawniejsze niz trzy lata temu zanim zaczelam ćwiczyć. Uważam te że jest to bardzo wciągajaca forma ruchu i jak się ćwiczy regularnie to odrazu odczuwa się poprawę ogólnej fizycznej sprawności. Polecam jogę zwłaszcza osobom, które spędzają wiele godzin w pracy siedząc przy biurku i do tego wszędzie poruszają sie samochodem. W Halasanie można ćwiczyć na rożnych stopniach zaawansowania i bez stresu.

Monika Witkowska

Joga zafascynowała mnie 10 lat temu i bardzo za nią tęskniłam, gdy zostałam mamą i nie miałam czasu, żeby jeździć na zajęcia do Warszawy. Wtedy znalazłam szkołę Małgosi i od razu mi się tam spodobało. Zostałam ciepło przyjęta i zanurzyłam się w kameralnej atmosferze – nauczyciele znają wszystkich po imieniu. Nikt nikogo nie przymusza do wykonywania ćwiczeń ponad siły, za to jesteśmy zachęcani do szanowania granic swojego ciała. Pewnie dlatego na zajęcia przychodzą osoby w każdym wieku. A co mi daje sama joga? Po sesji czuję więcej energii, moje ciało jest jednocześnie wzmocnione i rozluźnione, a cała jestem zrelaksowana. No i oczywiście moje plecy dziękują mi za każdą sesję – kiedy uczęszczam za zajęcia regularnie nie dokuczają mi.

Magdalena Barańska

Po siedzącej pracy za biurkiem podczas jogi rozciągam przykurczone mięśnie, co zdecydowanie poprawia mi samopoczucie. Satysfakcję przynosi też obserwowanie wzrostu własnych umiejętności (niestety wymaga to systematyczności). No i zawsze czekam na relaks, podczas którego zdarza mi się “odpłynąć”

Janusz Księżopolski

Jogę ćwiczę od lat – ćwiczenie już raz w tygodniu daje mi energię na co dzień, a jednocześnie relaks po intensywnym i męczącym codziennym zaganianiu. Kilkuosobowa grupa daje mi poczucie bezpieczeństwa – każdy ćwiczy na miarę swoich możliwości, robi postępy w swoim tempie – bez rywalizowania, bez porównywania, bez presji. O to też dbają instruktorzy, a jednocześnie prowadzą zajęcia w sposób urozmaicony i uwzględniają potrzeby i tych początkujących i tych zaawansowanych. Podoba mi się też, że gdy mam „słabszy” dzień mogę ćwiczyć mniej intensywnie, że tutaj to każdy rozumie, bez dziwienia się, bez oceniania… Widzę różnicę z zajęć na zajęcia – jak powoli staję się sprawniejsza, bardziej wytrzymała, silniejsza. To biorę też ze sobą „w życie” i przez to ono staje się też jakoś łatwiejsze i przyjemniejsze… Pisząc to, zdałam sobie sprawę, ile tej jodze zawdzięczam i teraz sama nawet lepiej rozumiem, czemu mimo zmęczenia i kiepskiej pogody, wychodzę wieczorem z domu i idę na zajęcia.

Monika P.

Joga stawia nasze ciało do pionu i rozciąga wszystkie mięśnie,
Owocem praktyki jogi jest poprawa stanu ciała i ducha,
Gosia to wspaniała i profesjonalna trenerka jogi,
A jej szkoła Halasana jest świetnym miejscem do ćwiczeń!

Joanna Jałocha